Sunday, August 30, 2009

Keimanan

SALAM,Balik drpd kelas je terus aku buka laptop & select play all from "nasyid indo " folder.
tergamam sekejap,,macam Allah tahu je aku tgh sedih .. (Memg ALLAH Maha Mengetahui pon) lagu ni 1st aku dengar ptg tu
Keimanan
Album : Munsyid : Haris Syafik
http://liriknasyid.com

Andai matahari di tangan kananku
Takkan mampu mengubah yakinku
Terpatri dan takkan terbeli dalam lubuk hati
Bilakah rembulan di tangan kiriku
Takkan sanggup mengganti imanku
Jiwa dan raga ini apapun adanya
Andaikan seribu siksaan terus melambai-lambaikan derita yang mendalam
Seujung rambut pun aku takkan bimbang
jalan ini yang kutempuh
Bilakah ajal kan menjelang
jemput rindu-rindu Syahid yang penuh kenikmatan
Cintaku hanya untukMu tetapkan muslimku selalu
p/s:: lagu ni terngiang-ngiang bila pada 1 ketika
aku merasakan diri ini keseorangan...
menuju destinasi untuk menyatu kesatuan
namun masing-masing punya pemikiran & haluan
ku yakin itu sudah diaturkan
kerna aku bukan Tuhan
bukan tugas aku untuk mempertikaikan
aku kira masing2x punya tujuan & tumpuan..
ilmu yang dikutip biarlah dimana sahaja asalkan bisa dijadikan perkongsian & panduan
Sesungguhnya aku bukan Tuhan...
tapi yakinlah adanya hikmah di setiap kejadian...
Maafkan aku wahai taulan,,
aku benar-benar merasakan terujinya keimanan
hampir-hmpir aku melepskan baran & tangisan
saat merasakan diri keseorangan
saat terlupa bahawa diri bukan Tuhan.
Moga Allah Yang al-Rahman
memberi kekuatan & cahaya keimanan
agar hati ini terikat atas keimanan
kukuh dengan pengorbanan.

0 comments:

Followers