Friday, July 10, 2009

let us change...

salam buat semua sahabat2..
sem baru dah bermula..ayuh kita mengorak langkah baru.langkah menuju jalan yang lebih baik agar kehidupan kita akan semakin bermakna..jadikan kenangan semalam sebagai satu pedoman dalam meniti hari2 mendatang..semoga kita menjadi lebih matang dalam mengharungi liku-liku kehidupan..
sebenarnya,dalam kehidupan ini,kita tidak selalu betul..adakalanya kita merasakan diri kita betul,tindakan kita saja yang betul,tapi hakikatnya...kita sering membuat kesilapan..
namun,kita harus melajar dari kenangan semalam..nilai lah hari2 lampaumu..agar kita menjadi insan yang lebih baik..tarbiahlah hati kita sebelum kita mentarbiah insan lain..sedarilah kesilapan kita sebelum kita menegur kesilapan orang lain..di situ kesempurnaan terbina..insyaAllah..
Ana mendoakan agar kita semua akan merasakan nikmat iman dengan sepenuh hati..sedalam2nya hati ini.bukan mudah..tapi tidak mustahil..pedulikan kata2 manusia lain..yakin pada diri sendiri untuk menjadi yang lebih baik..
letakkan sepenuh pergantungan kita kepada Allah s.w.t..bukan pada manusia..
Allah pasti mendengar setiap rintihan hati kita..merintih la padaNya..merayu..meminta..dengan sepenuh hati kita..Dia pasti mendengar..Dia pasti membelai hati kita..Dia pasti membantu kita..
disitu ketengan tercipta...
walahualam...
-space to change-

2 comments:

zati_nadia said...

Assalamualaikum...

Salam buat semua adik2 ^_^
Moga tabah hati menempuh tiap ujian..
Jalan dakwah memang byk aralnya..
Mudah-mudahan Allah beri kekuatan emosi, spiritual dan jasmani buat kita untuk teguh dlm jalan ini..
Akak2 sentiasa doakan yg terbaekkk utk adik2 semua

SEMANGAT!SEMANGAT! v(^_^)v

Wassalam..

p/s: Klu de pe2 mslh..gtau la akak ek..insyaAllah..akak try cuba tlong sedaya yg bleh :)

kelabmuamalt.blogspot.com said...

teruskan perjuangan antum semua..

Followers